Vrouw zonnen op het strand

Naar het zuidelijkste plaatsje van Spanje

Blog / 5 november 2019

Hier moet ik alle degelijke vakantiegangers gelijk teleurstellen. Het schortte tijdens onze eerste Roadtrip aan een voorbereiding überhaupt. We vertrekken in de ochtend van 6 juli 2019 richting het surfoord Mimizan. De jongens halen mij op van het gemeentehuis waar ik dan net mijn rijbewijs heb opgehaald (2 dagen ervoor afgereden).

We zijn in totaal met 3 mannen, 3 vrouwen en 1 hond die het 4 weken met elkaar moeten uithouden in een 9-persoonsbusje van GoRoadtrip. De reis gaat van Amsterdam naar het zuidelijkste puntje van Spanje; Tarifa.

Surfen

Wie aan Roadtrippen denkt die denkt aan surfen. In ieder geval zo dachten wij.. Na een lange rit met wel de nodige humor (nadat we een lifter vertelde dat ik pas die dag mijn rijbewijs had opgehaald is ze tijdens de pauze op het tankstation spoorloos verdwenen) kwamen we aan in Mimizan.

Mimizan is een ideale surf-spot voor de beginnende surfer. Later die week zijn we doorgereden naar Biarritz om vervolgens via Zarautz naar Bilbao te rijden. Deze eerste week bestond uit ’s ochtends vroeg opstaan om te surfen en ’s middags stevig lunchen om daarna nog een paar golven te pakken of al een biertje open te trekken en te genieten van het zonnetje.

Stierenrennen in Pamplona

Na een geweldige laatste avond op onze camping zijn we de volgende ochtend vroeg doorgereden naar Pamplona. Daar zouden we meedoen met het traditionele stierenrennen tijdens het San Fermin feest. De dag ervoor hadden we onze witte broeken en rode sjaaltjes al ingeslagen dus we verschenen in stijl aan de start.

Het stierenrennen begint rond een uurtje of 7 ’s ochtends. Vele dronken Engelse toeristen echter, hadden een nachtje doorgetrokken en stonden al lang klaar. Het rennen zelf is een absolute adrenaline kick, maar niet iets wat ik snel nog een keer zou doen. Pro tip: Probeer niet te vroeg een hek op te klimmen, want de politie duwt je gewoon terug de straat op !

Spaanse binnenlanden

Via de Spaanse binnenlanden hebben we Madrid en Sevilla aangedaan. Deze route is zoals Roadtrippen is bedoeld. Lege wegen en verlaten droge velden zo ver als je kunt kijken. In Madrid hebben we een stierengevecht gezien wat toch wel een spectaculaire ervaring bleek te zijn.

Eindelijk Tarifa

Eindelijk hadden we onze stip op de horizon bereikt, maar buiten de boot naar Marokko is er verder niks te beleven in Tarifa. Diezelfde dag zijn we in de Engelse enclave Gibraltar belandt. Gibraltar is een stukje Engeland in het zuiden van Spanje.

Hier maak je kennis met de enige apen die in Europa in het wild leven. Goed voorbereid zijn we met 2 trossen bananen de ‘apen berg’ opgereden. Dit heeft uiteindelijk voor een goedkoop middagje plezier gezorgd. Nadat we laatste apen zelf uit onze bus moesten jagen vonden we het weer welletjes. We reden weer noordwaarts richting Malaga.

Badplaatsen hoppen

Na Malaga hebben we Benidorm bezocht (en ja hier lopen alleen maar oudjes rond) en zijn we via Valencia naar Salou gereden. Dit is een mooie opbouw van cultuur en vroeg opstaan naar feestjes en uitslapen. Daarnaast mag natuurlijk Barcelona niet ontbreken op je lijstje.

Uiteindelijk heb je het gevoel een paar maanden weg geweest te zijn en weet je niet welk verhaal je als eerste tegen je thuisgebleven vrienden moet vertellen.

To be continued..

Kun je niet wachten om op roadtrip te gaan?

Met een bus, camper of auto van GoRoadtrip ga je zorgeloos de weg op voor een onvergetelijke vakantie!