Veelgestelde Vragen

NAAR CONTACT

Veelgestelde Vragen

We proberen onze website natuurlijk zo duidelijk mogelijk te maken, en vragen onszelf altijd af: ‘Kan het nog makkelijker, kan het nog duidelijker?’ Toch kan het voorkomen dat je vragen hebt waarvan je het antwoord niet kon terugvinden. Kijk dan hieronder of deze erbij staat, want daar zijn de veelgestelde vragen voor. Is dat niet het geval, dan kun je natuurlijk ook gewoon contact met ons opnemen!

 

Voor je Roadtrip

Is er een minimale periode waarin ik een auto of bus kan boeken?

Ja, GoRoadtrip hanteert een minimale huurperiode van 7 dagen. Wil je korter gaan, neem dan contact met ons op via info@goroadtrip.nl of telefonisch op: (+31) 30 22 707 44. Bestelbussen zijn te huur vanaf een dagdeel in Utrecht.

Ontvang ik na het boeken een boekingsbevestiging?

Wanneer je de boeking hebt afgerond, word uiterlijk de eerstvolgende werkdag je boeking in behandeling genomen en ontvang je de officiele huurovereenkomst. Gaat er iets mis tijdens de boeking? Neem dan contact met ons op via info@goroadtrip.nl of telefonisch op: (+31) 30 22 707 44.

Hoe weet ik dat mijn betaling goed is ontvangen door GoRoadtrip?

Na boeking en betaling ontvang je een boekingsbevestiging. Hier staat in aan welk bedrag je hebt voldaan. Gaat er iets mis tijdens de betaling? Neem dan contact met ons op via info@goroadtrip.nl of telefonisch op (+31) 30 22 707 44.

Is boeken en betalen veilig op GoRoadtrip.nl?

Dat is het zeker! Onze betalingen verlopen via IDEAL, dat gebruik maakt van veilig internetbankieren. Dit verloopt eerst via beveiligde servers van onze betalingspartner Mollie, zodat jouw geld goed terecht komt. Vervolgens maakt IDEAL gebruik van het betalingssysteem van je eigen bank, veiliger kan haast niet. Kijk voor meer informatie op www.ideal.nl.
 
Daarnaast maakt GoRoadtrip gebruik van een beveiligde SSL verbinding. Hierdoor kunnen alleen wij de gegevens zien die jij invult en naar ons opstuurt. Je kunt een beveiligde SSL-verbinding herkennen aan het grijze sleuteltje voor de URL in Safari, of het groene sleuteltje voor de URL in Chrome. In het algemeen is het te herkennen aan https:// voor de website, waar dit zonder een SSL verbinding http:// is (zonder de aanvulling s dus).

Wanneer moet ik de borg betalen?

Ongeveer twee weken voor vertrek ontvang je een link om het restbedrag via IDEAL te betalen. Dit bedrag is inclusief de borg en dient uiterlijk 7 dagen voor vertrek bij ons binnen te zijn.

 

Tijdens je Roadtrip

Welke landen mag je bezoeken met de huurauto?

Dat zijn er erg veel. Op alfabetische volgorde zijn dit: Albanië, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Hongarije, Macedonië, Madeira, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechische Republiek, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland.

Waarom mag je niet alle landen bezoeken?

Dit heeft te maken met de verzekering. Sommige landen worden door de verzekeringsmaatschappijen als onveilig bestempeld, en verzekeren de auto of bus niet als je deze landen bezoekt. Maak je daar een ongeluk of schade, dan zijn die kosten voor eigen rekening.

Krijgen we hulp in geval van pech of schade?

Pech hulp geldt standaard voor alle auto’s en bussen van GoRoadtrip. Indien je niet meer verder kunt is er vervangend vervoer geregeld. Dit leggen wij voordat je vertrekt duidelijk uit, en staat daarnaast ook in de informatie kaart beschreven die in het voertuig aanwezig is. Hierin vind je ook andere informatie, zoals ‘hoe een Europees schadeformulier in te vullen’.

 

Na je Roadtrip

Wanneer krijg ik de borg voor de auto of bus niet of maar gedeeltelijk terug?

In geval van schade, diefstal of het niet schoon terugbrengen van de auto of bus kunnen we (een deel van) je borg inhouden. In geval van schade hangt het af van de kosten om de schade te repareren. In geval van diefstal ben je de gehele borg kwijt, maar het kan zijn dat je reisverzekering je hiervoor dekt, check dit dus goed! In geval van het niet schoon terugbrengen van de auto of bus brengen wij schoonmaakkosten in rekening. Voor schoonmaken rekenen we minimaal €25,-. De hoogte van de kosten zijn afhankelijk van de staat waarin de auto of bus wordt ingeleverd. Zorg dus dat je je auto of bus schoon en opgeruimd weer inlevert!

Hoe worden de extra gereden kilometers (buiten het aantal vrije kilometers) verrekend?

Met onze auto’s en busjes rijd je 200 kilometer vrij per dag (bijvoorbeeld: voor een boeking van 10 dagen krijg je 2000 km vrij) (met uitzondering van de kilometervrije bussen, deze hebben onbeperkte kilometers). Wil je verder gaan rijden, dan betaal je voor elke extra gereden kilometer met een auto €0,15 en met een busje €0,19. Als je ook daadwerkelijk meer kilometers hebt gereden, dan houden we dit bedrag in van de door ons terugbetaalde borg. Dan hoef jij niet nog opnieuw dit bedrag aan ons te betalen. Dit bedrag vind je in de eindfactuur, die je ongeveer een week na inleveren van de bus per email ontvangt.

Hoe lang duurt het voordat ik de borg weer terugbetaald krijg?

Als je de auto of bus volgetankt, schoon, zonder schade weer ingeleverd hebt krijg je de borg binnen een week na inleveren weer teruggestort op de rekening waarmee je de borg betaald hebt. In geval van schade kan dit langer duren, omdat eerst een diagnose van de totale reparatiekosten van de schade gemaakt moet worden, en wie daarvoor aansprakelijk is.

Hoe werkt het betalen in geval van boetes?

Een boete komt vaak pas een paar weken later binnen, en zal dan doorgestuurd worden naar de desbetreffende hoofdboeker. Het bedrag van de boete inclusief €15,- administratiekosten dient na versturen binnen 5 werkdagen betaald te worden.

 

Klantenservice

Wanneer is de klantenservice bereikbaar?

Wij zijn altijd bereikbaar op ons emailadres info@goroadtrip.nl. Wil je telefonisch contact met ons op nemen, dan kun je ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 – 20.00 uur en op zaterdag en zondag tussen 10.00 – 17.00 uur op (+31) 30 22 707 44.

 

Annuleren

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

Je kunt je boeking annuleren door contact met ons op te nemen via info@goroadtrip.nl of te bellen met (+31) 30 22 707 44.

Wat zijn de annuleringskosten?

Met betrekking tot de annulering van je reservering vragen wij de volgende vergoedingen:

  • Tot 7 dagen voor aanvang van de reservering bedragen de annuleringskosten 25% van de totale huursom.
  • Wil je je boeking annuleren in een periode korter dan 24 uur voor het begindatum van je boeking? Dan krijg je helaas niets terug.