Veelgestelde Vragen

NAAR CONTACT

Veelgestelde Vragen

We proberen onze website natuurlijk zo duidelijk mogelijk te maken, en vragen onszelf altijd af: ‘Kan het nog makkelijker, kan het nog duidelijker?’ Toch kan het voorkomen dat je vragen hebt waarvan je het antwoord niet kon terugvinden. Kijk dan hieronder of deze erbij staat, want daar zijn de veelgestelde vragen voor. Is dat niet het geval, dan kun je natuurlijk ook gewoon contact met ons opnemen!

 

Voorafgaand aan de huurperiode

Is er een minimale periode waarin ik een auto of bus kan boeken?

Ja, GoRoadtrip hanteert een minimale huurperiode van 7 dagen. Wil je korter gaan, neem dan contact met ons op via info@goroadtrip.nl of telefonisch op: (+31) 30 22 707 44. Bestelbussen zijn te huur vanaf een dagdeel in Utrecht.

Ontvang ik na het boeken een boekingsbevestiging?

Wanneer je de boeking hebt afgerond, word uiterlijk de eerstvolgende werkdag je boeking in behandeling genomen en ontvang je de officiele huurovereenkomst. Gaat er iets mis tijdens de boeking? Neem dan contact met ons op via info@goroadtrip.nl of telefonisch op: (+31) 30 22 707 44.

Welk rijbewijs heb ik nodig?

Alle voertuigen uit onze huurvloot kunnen worden bestuurd met een geldig rijbewijs B.

Is boeken en betalen veilig op GoRoadtrip.nl?

Dat is het zeker! Onze betalingen verlopen via IDEAL, dat gebruik maakt van veilig internetbankieren. Dit verloopt eerst via beveiligde servers van onze betalingspartner Mollie, zodat jouw geld goed terecht komt. Vervolgens maakt IDEAL gebruik van het betalingssysteem van je eigen bank, veiliger kan haast niet. Kijk voor meer informatie op www.ideal.nl.
 
Daarnaast maakt GoRoadtrip gebruik van een beveiligde SSL verbinding. Hierdoor kunnen alleen wij de gegevens zien die jij invult en naar ons opstuurt. Je kunt een beveiligde SSL-verbinding herkennen aan het grijze sleuteltje voor de URL in Safari, of het groene sleuteltje voor de URL in Chrome. In het algemeen is het te herkennen aan https:// voor de website, waar dit zonder een SSL verbinding http:// is (zonder de aanvulling s dus).

Hoeveel bedraagt de borg?

De borgsom is als volgt:
 
Personenauto’s, Personenbussen & Rolstoelbussen: € 500,00
Bestelbussen: € 300,00
 
Ongeveer twee weken voor vertrek ontvang je een link om het restbedrag via IDEAL te betalen. Dit bedrag is inclusief de borg en dient uiterlijk 7 dagen voor vertrek bij ons binnen te zijn.

 

Tijdens je Reis

Welke landen mag je bezoeken met het huurvoertuig?

Dat zijn er erg veel. Op alfabetische volgorde zijn dit: Albanië, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Hongarije, Macedonië, Madeira, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechische Republiek, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland.

Waarom mag je niet alle landen bezoeken?

Dit heeft te maken met de verzekering. Sommige landen worden door de verzekeringsmaatschappijen als onveilig bestempeld, en verzekeren de auto of bus niet als je deze landen bezoekt. Maak je daar een ongeluk of schade, dan zijn die kosten voor eigen rekening.

Krijgen we hulp in geval van pech?

Ondanks ons zorgvuldig onderhoud kan er onderweg altijd iets gebeuren. Pech hulp geldt standaard voor alle auto’s en bussen van GoRoadtrip. Indien je niet meer verder kunt is er vervangend vervoer geregeld. Dit leggen wij voordat je vertrekt duidelijk uit, en staat daarnaast ook in de informatie kaart beschreven die in het voertuig aanwezig is. Hierin vind je ook andere informatie, zoals ‘hoe een Europees schadeformulier in te vullen’.
 
Let op: Indien jullie vervangend vervoer nodig hebben in het buitenland in verband met pech, kan om een creditcard gevraagd worden!

Als ik schade rijdt, wat moet ik doen?

Indien een aanrijding heeft plaatsgevonden waarbij een tegenpartij bij is betrokken dient er een Europees Schade Aangifte Formulier te worden ingevuld. Dit SAF formulier ligt in het dashboardkastje van het huurvoertuig. Niemand vertrekt voordat er een volledig ingevuld schade aangifte formulier is ingevuld. Alle 15 secties dienen leesbaar te zijn ingevuld, getekend en ondertekend door beide partijen.
 
Daarna geldt (ook van toepassing bij eenzijdige schade); stel GoRoadtrip zo snel mogelijk op de hoogte van het schadegeval. Bij terugkomst dient het volledige ingevulde SAF formulier overhandigd te worden aan GoRoadtrip.

 

Na je Reis

Wanneer krijg ik de borg voor de auto of bus terug?

Wanneer het voertuig afgetankt, schoongemaakt en zonder schade ingeleverd is, krijgt u binnen 7 dagen uw borg terug.
 
In geval van schade of vies/niet afgetankt inleveren kunnen wij (een deel van) je borg inhouden.

Hoe worden de extra gereden kilometers (buiten het aantal vrije kilometers) verrekend?

Met onze auto’s en personenbusjes rijd je 200 kilometer vrij per dag (bijvoorbeeld: voor een boeking van 10 dagen krijg je 2000 km vrij) (met uitzondering van de kilometervrije bussen, deze hebben onbeperkte kilometers). Wil je verder gaan rijden, dan betaal je voor elke extra gereden kilometer met een auto €0,15 en met een personenbusje €0,19. Als je ook daadwerkelijk meer kilometers hebt gereden, dan houden we dit bedrag in van de door ons terugbetaalde borg. Dan hoef jij niet nog opnieuw dit bedrag aan ons te betalen. Dit bedrag vind je in de eindfactuur, die je ongeveer een week na inleveren van de bus per email ontvangt.

Hoe werkt het betalen in geval van boetes?

Een boete komt vaak pas een paar weken later binnen, en zal dan doorgestuurd worden naar de desbetreffende hoofdboeker. Het bedrag van de boete inclusief €15,- administratiekosten dient na versturen binnen 5 werkdagen betaald te worden.

 

Klantenservice

Wanneer is de klantenservice bereikbaar?

Wij zijn altijd bereikbaar op ons emailadres info@goroadtrip.nl. Wil je telefonisch contact met ons op nemen, dan kun je ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 – 18.00 uur op (+31) 30 22 707 44 en op zaterdag en zondag op afspraak. Pech onderweg? Volg de instructies op het infoblad dat in het voertuig aanwezig is.

 

Annuleren

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

Je kunt je boeking annuleren door contact met ons op te nemen via info@goroadtrip.nl. Het is uitsluitend mogelijk om tijdens kantooruren per e-mail te annuleren. Telefonisch niet mogelijk.

Wat zijn de annuleringskosten?

Met betrekking tot de annulering van je reservering vragen wij de volgende vergoedingen:

  • Tot 7 dagen voor aanvang van de reservering bedragen de annuleringskosten 25% van de totale huursom.
  • Wil je je boeking annuleren in een periode korter dan 24 uur voor het begindatum van je boeking? Dan krijg je helaas niets terug.