Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Covid-19

Op deze pagina van de Rijksoverheid zie je welk actueel reisadvies inclusief kleurcodes er wordt afgegeven voor buitenlanden. Verder heeft de ANWB een online reiswijzer gemaakt waarop je per land kunt zien welke specifieke maatregelen, richtlijnen en beperkingen er gelden. Verder zijn onze voertuigen goed verzekerd en mogen, ook tijdens de corona crisis, naar de bovengenoemde landen, zonder afwijkende voorwaarden.

Vanwege verspreiding van COVID-19 worden onze voertuigen extra schoon gemaakt en ontsmetten onze chauffeurs sleutels, tablets en het dashboard met desinfecterende spray tussen elke klant. Liever niet reizen met het OV? Wij leveren je huurvoertuig tegen een kleine meerprijs schoon en veilig thuis af.

Je kunt altijd tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren. Dus ook wanneer vanwege Covid-19 omstandigheden de reis niet door kan gaan. Bij een annulering korter dan 24 uur voor vertrek belasten wij de gehele huursom door.

Voorafgaand aan de huurperiode

In Utrecht zit ons hoofdkantoor en haal je jouw huurvoertuig op bij onze balie. In de andere steden haal je het voertuig op bij de K&R parkeerplaats van een treinstation. Op deze pick-up points is geen fysiek kantoor of balie aanwezig. Op de afgesproken tijdstippen is een GoRoadtrip medewerker aanwezig om jouw huurvoertuig uit te geven of in te nemen. Check alle locaties.

De huurprijs is inclusief BTW, schadeverzekering, inzittendenverzekering, extra bestuurders en pechhulp. De huurprijs is exclusief borg, brandstof en eventuele extra opties en extra kilometers. Geen verassingen achteraf dus.

Standaard zijn er voor onze personenbussen, campers en personenauto’s 200 vrije kilometers inbegrepen per huurdag. Voor elke extra gereden kilometer betaal je bij ons €0,15 extra voor personenauto’s. Voor personenbusjes en campers geldt €0,19 extra per kilometer. Ga je veel rijden? Het is tevens mogelijk om 100% kilometervrij te huren!

Ja, naast de betaling van de huur vragen wij €500,- borg per busje, camper en auto. Ook als je het eigen risico hebt verlaagd blijft de borg €500,-. De borg wordt binnen een week na het inleveren van het voertuig weer teruggestort op de rekening waar deze mee betaald is.

Je kunt bij ons een voertuig huren en besturen vanaf 18 jaar. Zonder toeslagen of rijbewijs restricties. Iedereen is welkom om te huren!

Extra bestuurders zijn inbegrepen in de prijs. Iedereen van jouw reisgezelschap met een geldig rijbewijs mag in het gehuurde voertuig rijden en is automatisch verzekerd.

Om je boeking definitief te maken vragen we een aanbetaling van 20% over het totaalbedrag. Deze aanbetaling betaal je meteen na het boeken met iDeal. De resterende 80% huur en de €500,- euro borg dient minimaal 7 dagen voor vertrek betaald te zijn.

In alle voertuigen uit onze huurvloot mag worden gereden met een geldig rijbewijs B. Het is ook mogelijk om met een buitenlands rijbewijs te huren. Zo lang deze geldig is volgens de Nederlandse wetgeving.

Boeken doe je hier. Wanneer je de boeking hebt afgerond, wordt deze uiterlijk de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen en ontvang je de huurovereenkomst. Gaat er iets mis tijdens de boeking? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Tijdens je reis

Ondanks ons zorgvuldig onderhoud kan er onderweg altijd iets gebeuren. Pechhulp is standaard inbegrepen voor al onze busjes, campers en auto’s. Indien je niet meer verder kunt rijden is er vervangend vervoer geregeld. Dit leggen wij voordat je vertrekt duidelijk uit, en staat daarnaast ook op het infoblad beschreven die in het voertuig aanwezig is. Let op: Indien jullie vervangend vervoer nodig hebben in het buitenland in verband met pech, kan om een creditcard gevraagd worden!

Al onze voertuigen zijn standaard verzekerd met een schadeverzekering. Wel is er een eigen risico van €750,- euro per schadegeval. Het eigen risico kun je nog verlagen naar €275,- euro per gebeurtenis.

Ja, en deze inzittendenverzekering is inbegrepen in de prijs. Dit geldt voor alle voertuigen die je bij ons huurt. Met deze aanvullende verzekering zijn jij en je mede-passagiers verzekerd voor de financiële gevolgen van een verkeersongeluk.

Dit zijn op alfabetische volgorde de volgende landen: Albanië, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Hongarije, Macedonië, Madeira, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechische Republiek, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland.

Voor alle milieustickers of vignetten draag jij als huurder zelf de verantwoordelijkheid voor de aanschaf er van conform de lokale regelgeving. Het is mogelijk om via ons een autoweg vignet voor Oostenrijk of Zwitserland te bestellen bij de huur van jouw voertuig.

Indien een aanrijding heeft plaatsgevonden waarbij een tegenpartij is betrokken dient er een Europees Schade Aangifte Formulier te worden ingevuld. Maak daarnaast ook altijd foto’s van de schade(s) en de situatie. Dit SAF formulier ligt in het dashboardkastje van je huurvoertuig. Niemand vertrekt voordat er een volledig ingevuld schade aangifte formulier is ingevuld. Alle 15 secties dienen leesbaar te zijn ingevuld, getekend en ondertekend door beide partijen.

Daarna geldt (ook van toepassing bij eenzijdige schade); stel GoRoadtrip zo snel mogelijk op de hoogte van het schadegeval. Bij terugkomst dient het volledige ingevulde SAF formulier overhandigd te worden aan een GoRoadtrip medewerker.

Na je reis

Je ontvangt jouw resterende borg binnen 7 dagen na het inleveren van je huurvoertuig terug op je rekening. In geval van schade of vies/niet afgetankt inleveren kunnen wij (een deel van) je borg inhouden.

Voor de in- en uitname van onze huurvoertuigen hebben wij een eigen unieke conditionreport app ontwikkeld. Samen met een GoRoadtrip medewerker controleer je het voertuig en worden eventuele schades aangegeven in de app. Vervolgens zet onze medewerker het gehele voertuig op de foto. Het conditionreport, inclusief de foto’s worden dan direct naar je toe gemaild. De foto’s die worden genomen bij het ophalen en inleveren zijn haarscherp en worden vanaf dezelfde positie genomen. Zo zal er nooit twijfel zijn over nieuwe of reeds aanwezige schades gedurende de huurperiode.

Met onze personenbusjes, campers en auto’s rijd je 200 kilometer vrij per dag. Extra kilometers kosten voor personenauto €0,15 per kilometer en voor een personenbusje of camper €0,19 per kilometer. Bijvoorbeeld: huur je voor 10 dagen een 9-persoonsbusje dan krijg je 2.000 vrije kilometers. Rijd je in deze 10 dagen in totaal 2.100 kilometers, dan houden wij (2.100-2.000)*0,19 = € 38,- in van jouw borg. Rijd je minder dan 2.000 kilometer dan worden er natuurlijk geen kosten in rekening gebracht. Het verrekende bedrag vind je in de eindfactuur terug, die je ongeveer een week na inleveren van het voertuig per e-mail ontvangt. Huur je een kilometervrij voertuig, dan mag je zo veel touren als je wilt en brengen wij in geen geval kosten voor extra kilometers in rekening gedurende jouw huurperiode.

Wanneer er een verkeersboete bij ons binnenkomt zullen wij deze betalen, verwerken en doorsturen naar de desbetreffende hoofdboeker. Het bedrag van de boete inclusief €15,- administratiekosten dient na versturen binnen 5 werkdagen betaald te worden. Houdt er rekening mee dat in geval van buitenlandse boetes het kan voorkomen dat een boete pas maanden later binnenkomt.

Annuleren

Je kunt je boeking tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren. Een annulering dient schriftelijk te worden gedaan. Je kunt hiervoor contact met ons op nemen via info@goroadtrip.nl. Telefonisch annuleren is niet mogelijk. Het uitblijven van een betaling geldt niet als annulering.

Je kunt tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren. Daarna belasten wij de hele huursom door.

Klantenservice

Je kunt ons 24/7 bereiken door een e-mail te sturen naar info@goroadtrip.nl of het contactformulier in te vullen. Wil je telefonisch contact met ons op nemen, dan kun je ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 – 18.00 uur op (+31) 85 004 33 24.  Zaterdag en zondag zijn wij op afspraak geopend. Pech onderweg? Volg de instructies op het infoblad dat in het voertuig aanwezig is.