Veelgestelde Vragen

NAAR CONTACT

Veelgestelde Vragen

We proberen onze website natuurlijk zo duidelijk mogelijk te maken, en vragen onszelf altijd af: ‘Kan het nog makkelijker, kan het nog duidelijker?’ Toch kan het voorkomen dat je vragen hebt waarvan je het antwoord niet kon terugvinden. Kijk dan hieronder of deze erbij staat, want daar zijn de veelgestelde vragen voor. Is dat niet het geval, dan kun je natuurlijk ook gewoon contact met ons opnemen!

 

Voorafgaand aan de huurperiode

Waar zijn jullie gevestigd?

In Utrecht zit ons hoofdkantoor en haalt u uw huurvoertuig op bij onze balie. In de andere steden haalt u het busje op bij de K&R parkeerplaats van een treinstation. Op deze pick-up points zijn geen fysiek kantoor of balie aanwezig. Op de afgesproken tijdstippen is een GoRoadtrip medewerker aanwezig om uw huurvoertuig uit te geven of in te nemen.

Wat is in- en exclusief bij het huren van een voertuig?

De huurprijs is inclusief BTW, schadeverzekering, inzittendenverzekering, extra bestuurders en pechhulp. De huurprijs is exclusief borg, brandstof en eventuele extra opties en extra kilometers.

Is er een minimale periode waarin ik een auto of bus kan boeken?

Nee, huren kan vanaf 1 dag. Via de website kan er direct geboekt worden voor een huur vanaf 7 dagen. Wil je korter gaan, neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende offerte via info@goroadtrip.nl of telefonisch op: (+31) 30 22 707 44.

Hoeveel vrije kilometers zijn inbegrepen?

Standaard zijn er voor onze personenauto’s en personenbussen 200 vrije kilometers inbegrepen per huurdag. Voor elke extra gereden kilometer betaal je bij ons €0,15 extra voor personenauto’s. Voor personenbusjes en bestelbussen geldt €0,19 extra per kilometer.Ga je veel rijden? Het is tevens mogelijk om 100% kilometervrij te huren..

Is er een borg?

Naast de betaling van de huur vragen wij 500,- euro borg per auto of busje.

Geldt er een minimale leeftijd?

Je kunt bij ons een voertuig huren en besturen vanaf 18 jaar zonder toeslagen of rijbewijs restricties. Iedereen is welkom om te huren!

Mogen er meerdere bestuurders rijden?

Iedereen van jullie reisgezelschap met een geldig rijbewijs mag in het gehuurde voertuig rijden en is automatisch verzekerd. Extra bestuurders zijn inbegrepen in de prijs.

Hoe gaat de betaling in zijn werk?

Om je boeking definitief te maken vragen we een aanbetaling van 20% over het totaalbedrag. Deze aanbetaling betaal je meteen na het boeken met iDeal. De resterende 80% huur en de 500,- euro borg dient minimaal 7 dagen voor vertrek betaald te zijn.

Welk rijbewijs heb ik nodig om te huren?

Alle voertuigen uit onze huurvloot kunnen worden bestuurd met een geldig rijbewijs B.

Ontvang ik na het boeken een boekingsbevestiging?

Wanneer je de boeking hebt afgerond, wordt deze uiterlijk de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen en ontvang je de huurovereenkomst. Gaat er iets mis tijdens de boeking? Neem dan contact met ons op via info@goroadtrip.nl of telefonisch op: (+31) 30 22 707 44.

Is boeken en betalen veilig op GoRoadtrip.nl?

Dat is het zeker! Onze betalingen verlopen via IDEAL, dat gebruik maakt van veilig internetbankieren. Dit verloopt eerst via beveiligde servers van onze betalingspartner Mollie, zodat jouw geld goed terecht komt. Vervolgens maakt IDEAL gebruik van het betalingssysteem van je eigen bank, veiliger kan haast niet. Kijk voor meer informatie op www.ideal.nl.
 
Daarnaast maakt GoRoadtrip gebruik van een beveiligde SSL verbinding. Hierdoor kunnen alleen wij de gegevens zien die jij invult en naar ons opstuurt. Je kunt een beveiligde SSL-verbinding herkennen aan het grijze sleuteltje voor de URL in Safari, of het groene sleuteltje voor de URL in Chrome. In het algemeen is het te herkennen aan https:// voor de website, waar dit zonder een SSL verbinding http:// is (zonder de aanvulling s dus).

 

Tijdens je reis

Hoe ben ik verzekerd voor schade?

Al onze voertuigen zijn standaard verzekerd met een schadeverzekering. Wel is er een eigen risico van 750,- euro per schadegeval. Dit eigen risico kun je verlagen naar 275,- euro per gebeurtenis.

Ben ik via GoRoadtrip aanvullend verzekerd?

Ja! Standaard zijn al onze voertuigen aanvullend verzekerd met een inzittendenverzekering. Hiermee ben jij en je mede-passagiers verzekerd voor de financiële gevolgen van een verkeersongeluk.

Hoe ben ik verzekerd voor pech?

Ondanks ons zorgvuldig onderhoud kan er onderweg altijd iets gebeuren. Pech hulp geldt standaard voor al onze auto’s en busjes. Indien je niet meer verder kunt is er vervangend vervoer geregeld. Dit leggen wij voordat je vertrekt duidelijk uit, en staat daarnaast ook in de informatie kaart beschreven die in het voertuig aanwezig is. Hierin vind je ook andere informatie, zoals ‘hoe een Europees schadeformulier in te vullen’.
 
Let op: Indien jullie vervangend vervoer nodig hebben in het buitenland in verband met pech, kan om een creditcard gevraagd worden!

Naar welke landen mag ik reizen?

Dit zijn op alfabetische volgorde de volgende landen: Albanië, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Hongarije, Macedonië, Madeira, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechische Republiek, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland.

Leveren jullie Europese milieustickers en vignetten?

Het is mogelijk om een autoweg vignet Oostenrijk of Zwitserland bij te boeken bij de huur van uw huurvoertuig. Voor alle milieustickers of milieuvignetten draagt de huurder zelf de verantwoordelijkheid voor de aanschaf er van conform de lokale regelgeving.

Waarom mag je niet alle landen bezoeken?

Dit heeft te maken met de verzekering. Sommige landen worden door de verzekeringsmaatschappijen als onveilig bestempeld, en verzekeren de auto of bus niet als je deze landen bezoekt. Maak je daar een ongeluk of schade, dan zijn die kosten voor eigen rekening.

Als ik schade rijdt, wat moet ik doen?

Indien een aanrijding heeft plaatsgevonden waarbij een tegenpartij bij is betrokken dient er een Europees Schade Aangifte Formulier te worden ingevuld. Dit SAF formulier ligt in het dashboardkastje van het huurvoertuig. Niemand vertrekt voordat er een volledig ingevuld schade aangifte formulier is ingevuld. Alle 15 secties dienen leesbaar te zijn ingevuld, getekend en ondertekend door beide partijen.
 
Daarna geldt (ook van toepassing bij eenzijdige schade); stel GoRoadtrip zo snel mogelijk op de hoogte van het schadegeval. Bij terugkomst dient het volledige ingevulde SAF formulier overhandigd te worden aan GoRoadtrip.

 

Na je reis

Wanneer krijg ik mijn borg terug?

Je ontvangt de resterende borg binnen 7 dagen na het inleveren van je huurvoertuig terug op je rekening. In geval van schade of vies/niet afgetankt inleveren kunnen wij (een deel van) je borg inhouden.

Hoe controleren jullie schades?

Voor de in- en uitname van voertuigen hebben wij een eigen unieke schade app ontwikkeld. Samen met de chauffeur controleert u het voertuig en worden schades aangegeven in de app. Vervolgens zet de chauffeur het gehele voertuig op de foto. Het schaderapport, inclusief de foto’s worden dan direct naar u toe gemaild.

Hoe worden de extra gereden kilometers (buiten het aantal vrije kilometers) verrekend?

Met onze auto’s en personenbusjes rijd je 200 kilometer vrij per dag (bijvoorbeeld: voor een boeking van 10 dagen krijg je 2000 km vrij) (met uitzondering van de kilometervrije bussen, deze hebben onbeperkte kilometers). Wil je verder gaan rijden, dan betaal je voor elke extra gereden kilometer met een auto €0,15 en met een personenbusje €0,19. Als je ook daadwerkelijk meer kilometers hebt gereden, dan houden we dit bedrag in van de borg. Dan hoef jij niet nog opnieuw dit bedrag aan ons te betalen. Dit bedrag vind je in de eindfactuur, die je ongeveer een week na inleveren van de bus per email ontvangt.

Hoe werkt het betalen in geval van boetes?

Een boete komt vaak pas een paar weken later binnen, en zal dan doorgestuurd worden naar de desbetreffende hoofdboeker. Het bedrag van de boete inclusief €15,- administratiekosten dient na versturen binnen 5 werkdagen betaald te worden.

 

Klantenservice

Wanneer is de klantenservice bereikbaar?

Wij zijn altijd bereikbaar op ons emailadres info@goroadtrip.nl. Wil je telefonisch contact met ons op nemen, dan kun je ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 – 18.00 uur op (+31) 30 22 707 44 en op zaterdag en zondag op afspraak. Pech onderweg? Volg de instructies op het infoblad dat in het voertuig aanwezig is.

 

Annuleren

Kan ik mijn boeking annuleren?

Je kunt je boeking tot 24 uur voor vertrek kosteloos schriftelijk annuleren. Je kunt je boeking annuleren door contact met ons op te nemen via info@goroadtrip.nl. Het is uitsluitend mogelijk om tijdens kantooruren per e-mail te annuleren. Telefonisch niet mogelijk. Het uitblijven van een betaling geldt niet als annulering.

Wat zijn de annuleringskosten?

Je kunt kosteloos annuleren tot 24 uur dagen voor vertrek.